Taliansko
Cestovat Talianskom na kempri je problem. Teda problem pre low costovych cestovatelov ako ja. Vsade kam clovek pozrie su tabule so zakazom parkovania pre motorhomes. Osobne auta mozu ale kempre eh eeeh. Dialnice su pre kempre tiez o nieco drahsie. Ked som to tak pocital tak to vychadza za kazde euro co zaplatis za benzin zaplatis aj euro za dialnicu. A to je vraj este nic oproti Francuzsku. No tesim sa.
Inak je ale Taliansko krasne. Prvy vecer som spal v talianskych Alpach aka juznom Tirolsku. Neuveritelne pekne tam je. Priroda ako ma byt. Vychytal som sa tam s Pietrom, ktory tam zije so svojou zenou, a s ktorym sa poznam z kanarov. Zije v typickej alpskej dedinke Monguelfo. Vecer po prichode ma zobral na super veceru, na ktoru som chvilu myslel, ze sa pri jeho pretekarsom softeni ani nedostaneme. Pietro si to tou klukatou asi 2 metre sirokou cestou na vrchol miestneho kopca do vysky 2000m sinul v style plny plyn, plna brzda. Vyhlad odtial na zapadajuce slnko za vrcholmi Alp bol nadherny a stal za tie tri usle bobky v trenkach po jazde smrti.
Na druhy den mi Pietro odporucil ist na turu k jazeru Lago di Braes, ktore je vraj jedno z najfotografovanejsich miest na Instagrame. Na papieri mala ta tura 8km. Ale isiel som tam 3 hodiny a skoro som zomrel. Shakira sa z toho este ani po dvoch dnoch nedostala. Islo sa tam viac hore ako dopredu. Prevysenie asi 1000m na 6km. Nakoniec som sa az k jazeru nedostal, lebo sa mi uz nechcelo slapat spat do kopca, a tak som si ho vyfotil iba z vysky 2400m. Cestou som nazbieral aj plno hribov, ktore tam rastu vsade a nikto ich nezbiera. Este aj dnes som si z nich robil prazenicu na obed.
Po alpach som sa vybral smerom na juh k moru a hlavne do tepla. V Alpach bolo v noci asi 8 stupnov a celkom som tam aj nachladol. Vcera mi z nosa striekal vodopad a vysmrkal som asi 50 kapesnikov.
Plan bol cestou z Alp prespat pri Lago di Garda. To som ale netusil ze pri asi 30km dlhom jazere nenajdem ani jedno miesto na parkovanie pre kemper. Vsetky parkoviska boli anti kemper friendly. Nakoniec som nasiel velke parkovisko pre autobusy, ktore bolo uplne prazdne az na jednu dodavku so surfami na streche. Tak som to tam hned v smiku stocil a aj ked tam boli vsade obrovske znacky s preciarknutym motorhome v cervenom kruzku aj tak ma baby co boli v tej druhej dodavke uistili, ze oni tam uz spia tretiu noc a ze v noci policajti nechodia. To mi uplne stacilo, nastavil som budik na 8mu rano a padol do komy. O 9tej rano som uz sedel za volantom.
K Lago di Garda som sa dostal po dialnici. Po asi 150km som platil 17 EUR. Takze hned rano som si povedal, ze skusim ist mimo dialnic. To som hned po 15km olutoval. Google maps na mna chrlil hovorene slovo viac ako pustene radio. In 200 meters turn left. In 400 meters turn right. Ja som nic nerobil iba tocil. A tie cesty. Oh mamma mia. Som myslel, ze mi odletia kolesa. Po pol hodinke som to vzdal a stocil to spat na dialnicu, aby som mohol pri vyjazde iba bezradne podat tete za prepazkou kreditku. 25 EUR cinila ciastka za asi 200km dialnice. Zase som si spomenul na varovanie o Francuzsku.
Potom som prisiel do Levanta. Vysnivanej surf dedinke. Zaparkoval som to na hlavnom parkovisku pri plazi. Kupil dvojhodinovy parkovaci listok a ked som uz zbaleny zatvaral dvere prisiel ku mne straznik, ze toto je parkovisko iba pre osobne auta. Ze kempre mozu stat iba pri vstupe do dediny. Nedal sa obmakcit, a tak mi neostavalo nic ine iba si to smutne odparkovat za dedinu. Tam stalo parkovanie o euro viac na hodinu ako pre osobne auta. Rozdiel bol ale v tom, ze kempre museli platit za parkovanie aj v noci kde osobne auta platili iba od 8mej do 8mej. Keby som tam ostal a odchadzal o 8mej rano stalo by ma prespanie na parkovisku 42 EUR.
A tak som cekol cestu do dalsej dedinky a sup ho tam. V mojej kemperskej apke pisali, ze sa tam da parkovat za free. A tak som sa prdkal do neexistoveho kopca, neexistovo uzkou ulickou a potom dole. Ulicky take, ze som si nebol isty ci sa mi tam ten kemper vobec vojde a keby islo auto oproti tak sme v prdeli obaja. Neviem akym stastim som oproti iduce auta stretol stale iba v sirsej casti cesty kde sme sa nejako pomestili. V dedinke Bonassola gratis parkovanie tak ako pisali nebolo. Teda gratis parkovanie tam bolo ale iba pre domacich. Ostatni ako ja mohli parkovat na hlavnom parkovisku kde boli zase same preciarknute motorhomy. A co som teda spravil? No zaparkoval som predsa na miestneho. Nastastie ma neprisli navstivit ziadni karabinieri a o 8mej rano som odtial zduchol.
Potom som sa este poprdkal asi dve hodiny toskanskymi kopcami, kedze som si cekol mapu a zdalo sa mi, ze sa viem napojit na dialnicu aj po inej a kratsej ceste ako hovoril ujo Google. Nakoniec som sa aj na tu dialnicu dostal ale urcite to rychlejsie ani bezstarostnejsie nebolo. Skoro som pri tom osedivel. Potom som uz tych zvysnych 150km talianskej dialnice iba v duchu typoval kolko ma za nu skasnu. Islo sa bud v tuneli alebo po moste. Tam normalny usek cesty nebol. Nakoniec to bolo tiez nejakych 25 EUR, a tak som si povedal, ze to je menej ako tych 50 EUR co som tipoval a bol som spokojny.
Aaah este som zabudol dodat ako som v Levante tankoval. Miestna pumpa vyzerala celkom lacno. Diesel iba za 1,55 EUR. A tak si capujem plnu a v tom kuknem na displej, ze co to ja preboha tankujem. Ved tam je suma 1,80 EUR. V strese, ze som natankoval benzin namiesto Diesla idem ceknut na zaciatok pumpy tabulu s cenami. Na tabuli bola naozaj velkym cena 1,55 EUR za Diesel ale pod tym bolo malym dopisane + 0,25 EUR.
Ale uz je to za mnou. Teraz som uz v Cote d’Azur teda na francuzskej riviere.